אתר אליאקספרס הפך בשנים האחרונות לאתר שאנשים רבים משתמשים בו כאשר הם רוצים לקנות דברים שעולים יקר מאוד בארץ. דרך האתר ניתן להזמין כמעט כל דבר, החל מכלי כתיבה ועד פלאפונים וטאבלטים, בעלויות נמוכות באופן משמעותי מהעלויות של אותם מוצרים בארץ.
מרוב הזמנות שישראלים עושים מאליאקספרס, דואר ישראל ממש קורס תחת העומס! ואתם מוזמנים להצטרף!
עוד לא הזמנתם מאתר אליאקספרס והייתם רוצים לנסות, אבל מפחדים לעשות טעויות שיעלו לכם כסף? צריכים עזרה עם השימוש באתר? אנחנו נעזור לכם עם כל השאלות וההמלצות.
הרשמה לאתר.
ראשית, רצוי מאוד להירשם לאתר. בכל מקרה, ברגע שאתם מבצעים את ההזמנה תצטרכו לבצע רישום לאתר, כך שעדיף שתירשמו כבר מההתחלה.
הרישום לאתר נעשה בקישור זה. עליכם למלא את פרטי המייל שלכם ולהמציא סיסמא לאתר, ולאחר מכן ללחוץ על Register/הירשם (תלוי באיזו שפה האתר שלכם).
בעת הרישום אתם מקבלים מתנה – אחת בלבד – מהמתנות המופיעות בקישור הזה.
אם תרצו קופונים משתלמים הרבה יותר מאלה שאליאקספרס מציע לכם בעת הרישום (תכלס, מי לא היה רוצה?), תוכלו להירשם דרך העמוד הזה שהכנו במיוחד עבורכם!
אם אתם פחות מסתדרים עם אנגלית, אפשר לתרגם את האתר לעברית בקלות.
האתר בעברית עובד רק במחשב ולא בסמארטפון. אם אתם גולשים בסמארטפון תוכלו לראות אלטרנטיבות בעמוד אלי אקספרס בעברית.
התרגום לעברית יעביר את רוב האתר לעברית, כולל התיאור של המוצרים, התגובות שנתנו לקוחות קודמים על המוצרים ועוד.
תוכלו לפתוח את אלי אקספרס בעברית בקישור הזה.
מציאת מוצר איכותי, ובחירת משלוח.
אז נרשמתם לאתר אליאקספרס וכעת אתם רוצים להתחיל לחפש מוצרים? החיפוש מאוד פשוט.
בחלק העלון של האתר אתם תראו שורה ריקה שבה ניתן לכתוב כל מה שתרצו. יש לכם אפשרות לכתוב שם כללי של המוצר אותו אתם מחפשים, או שם ספציפי יותר במידה ואתם לא רוצים למצוא את כל האפשרויות שקיימות תחת שם אותו המוצר. לדוגמא, אם אתם מחפשים יומן אתם יכולים לרשום פשוט "יומן", או להיות יותר ספציפיים ולכתוב לדוגמא "יומן שבועי 2021-2022".
כמובן שבמידה ונוח לכם יותר לחפש באנגלית אתם יכולים לעשות זאת גם אם האתר שלכם הוא בעברית.
בנוסף, יש לכם אפשרות לבחור בין בחירה חופשית לבין חיפוש לפי קטגוריות.
ברירת המחדל בחיפוש הוא חיפוש חופשי בכל הקטגוריות, אבל כאשר אתם לוחצים מצד ימין של שורת החיפוש נפתחת לכם רשימה ארוכה של קטגוריות מהן אתם יכולים לבחור אחת כך שהחיפוש יתמקד בה.
כאשר אתם לוחצים על החיפוש ועולות התוצאות, יש לכם אפשרות לבחור את צורת התצוגה.
כברירת המחדל אלי אקספרס תיתן לכם את התוצאות המתאימות ביותר עבורכם (לפי האלגוריתם של אליאקספרס, כמובן), אך במידה ואתם רוצים לשנות את צורת התצוגה שלכם ניתן לעשות זאת בקלות על ידי שינוי ברירת המיון שלכם.
אנו ממליצים לכם לבחור את צורת התצוגה שלכם כך שיציגו בפניכם קודם כל את התוצאות בעלות כמות ההזמנות הגבוהה ביותר (orders), כיוון שבאמצעות כמות ההזמנות אתם יכולים לדעת שהציון שנתנו למוכר זה הוא ציון מייצג.
אחת הדאגות הגדולות שעולות בפי מי שעוד לא יצא לו להזמין מוצרים מחו"ל, היא שלא ברור מה יגיע בסופו של דבר אליך הביתה.
עד כה, כשרצינו לקנות משהו היינו הולכים לחנות, רואים את המוצר בעיניים וידענו מה אנחנו קונים. הבעיה עם קניות דרך האינטרנט היא שבסופו של דבר אין לנו את האפשרות לראות ולמשש את המוצר שאנחנו מזמינים.
ובכל זאת, יש שלוש דרכים להגדיל את הסיכויים שלכם לקבל את המוצר אותו באמת הזמנתם:
1. דירוג המוצר- לכל מוצר יש דירוג מ-1 עד 5. אנשים אשר הזמינו את המוצר מדרגים אותו כאשר הוא מגיע לפי מהירות הספקה, איכות ונראות. ככל שהיו יותר הזמנות של אותו מוצר, כך הדירוג של אותו מוצר הוא דירוג מייצג. לכן, חשוב לבחור מוצרים שהיו להם מספר גדול של הזמנות יחד עם דירוג גבוה. דירוג גבוה נחשב כדירוג של 4.6 ומעלה (כזכור, מתוך 5).
2. דירוג המוכר- גם למוכרים יש דירוג עד 100%. את הדירוג של המוכרים אפשר לראות כאשר אתם נכנסים לעמוד של המוצר. כאשר אתם נכנסים לעמוד, מופיע ליד סרגל החיפוש שם החנות (המוכר) ואחוזי הדירוג של המוכר. דירוג של 95% ומעלה נחשב לדירוג טוב.
3. דירוג הותק של המוכר- זו אופציה למי שמתקדם יותר בתהליכי הקניה. כאשר שמים את העכבר על שם המוכר בראש העמוד של ההזמנה אפשר לראות מתי הוא התחיל למכור באתר. וותק של שנתיים פלוס הוא וותק מצוין.
לקנייה חכמה יותר, תוכלו לראות את מדריך הקנייה באלי אקספרס.
בעמוד של המוצר רשום מהו הזמן המוערך שבו תגיע החבילה. עם זאת, הדבר תלוי בסוג המשלוח שאתם בוחרים.
המשלוח שהוא הרבה פעמים ברירת המחדל, וגם סוג המשלוח הזול ביותר, הוא המשלוח הסטנדרטי של אליאקספרס- AliExpress Standard.
אם בחרתם בAliExpress Standard, החבילה תגיע לרוב תוך כשבועיים.
עד 75$ אתם פטורים מתשלום מכס ומע"מ. למידע מפורט כדאי לראות את העמוד הזה.
קופונים ותשלום
המחירים באליאקספרס אמנם נמוכים ביחס למחירים שאותם מוצרים עולים בארץ, אך גם המחירים שמופיעים באתר זה הם מחירים שניתן לקבל עליהם הנחה. בעמוד הזה תוכלו לראות מהן האפשרויות השונות לקבלת קופונים. זה פשוט, מהיר, וכדאי!
אחרי שאספתם את הקופון, הסכום יירד אוטומטית לפני התשלום.
אם הקופון עובד רק באמצעות הזנת קוד הנחה, עליכם להזין אותו בזמן שמופיע מולכם על המסך סיכום התשלום. לא לשכוח ללחוץ על apply!
כיום אפשר. לפני ביצוע התשלום בפועל ניתן לבחור האם התשלום יתבצע באמצעות כרטיס אשראי או באמצעות פייפל.
אחרי הקנייה
בדרך כלל אפשר לעקוב אחרי החבילה, ולראות בדיוק איפה היא נמצאת בדרכה אליכם. תוכלו לעשות את זה בעמוד מעקב משלוחים מסין.
גם אם תשתדלו לוודא שהמידע באתר על המוצר אמין באמצעות בדיקת דירוגי המוצר והמוכר, עדיין תמיד קיים סיכוי שמשהו ישתבש בדרך. ראשית, החבילה שלכם יכולה ללכת לאיבוד, או להיפגם בדרכה אליכם. שנית, ייתכן שציפיתם למוצר מסוים ולא קיבלתם את מה שציפיתם לקבל.
במקרים כאלה עליכם לחזור אל האתר ולפתוח מחלוקת עם המוכר. כל שעליכם לעשות הוא לפתוח את היסטוריית ההזמנות שלכם , למצוא את המוצר המדובר, וללחוץ על פתיחת מחלוקת / open dispute שמופיעים באותה השורה. אם אינכם רואים את האופציה הזו, עליכם ללחוץ על "לפרטים" / view details והאופציה לפתוח מחלוקת תעלה שם.
שימו לב כי ישנה הגבלה של זמן לפתיחת מחלוקת. בשורה של כל מוצר שהזמנתם רשום הזמן הנותר לפתיחת מחלוקת. אתם יכולים להגיש מחלוקת עד תום 15 ימים מהיום בו השעון מתאפס.
במידה ופתחתם את המחלוקת ואתם לא מגיעים עם המוכר לפשרה שמוצאת חן בעיניכם, ניתן לפנות לשירות הלקוחות של אליאקספרס על מנת שיתערבו ויחליטו על פתרון. הפתרון יכול להיות לטובת המוכר – לדוגמא, אין קבלת המחלוקת וסגירתה – או לטובת הלקוח – מתן החזר מלא.
קודם כל חשוב לדעת שבמידה והמוצר שלכם הגיע פגום או לא הגיע כלל, אין צורך לפנות לשירות הלקוחות. פתחו מחלוקת / dispute כפי שפירטנו בשאלה הקודמת.
על מנת ליצור קשר עם המוכר מסיבות אחרות (לדוגמא, אם הזמנתם דוגמא מסוימת ואתם רוצים לשנות לדוגמא אחרת), עליכם למצוא את השורה של המוצר לגביו אתם רוצים לפנות למוכר, ומעל השורה הזו ישנה שורה אפורה שבאמצע שלה יש סימון של מעטפה ורשום "יצירת קשר עם המוכר" / contact seller. לחיצה על הכיתוב תוביל אתכם לצ'ט מול המוכר, בו תוכלו לכתוב לו מה שתרצו והוא יענה לכם כאשר יראה את ההודעה.
לשירות הלקוחות בדרך כלל פונים רק אם לא ניתן ליצור קשר עם המוכר, או אם הפתרון שהוא מציע לכם אינו מספק אתכם. במקרה כזה, ניתן לפנות לשירות הלקוחות בעמוד הזה.
השירות הראשוני יתבצע על ידי רובוט. במידה ואתם רוצים נציג אפשר לבקש נציג שירות, וייתכן ותקבלו- בהתאם לעומס. לרוב הרובוט יוכל לעזור לכם, כיוון שהוא מכוון לתת לכם פתרונות לשאלות רבות שעלו עוד לפניכם.
למתקדמים
האופן הפשוט לחפש לפי תמונה הוא על ידי הורדת האפליקצייה של אלי אקספרס, ולחיצה על האייקון של המצלמה בשורת החיפוש.
אם אתם לא רוצים להוריד את האפליקצייה תוכלו להשתמש באתר AliSeek, וללחוץ שם על האייקון של התמונה בשורת החיפוש.
לצערינו, אם אתם לא סינים, לא תוכלו לפתוח חנות באליאקספרס.
יש לכם עוד שאלה? אין בעייה. בתגובות כאן למטה תוכלו לשאול את השאלה שלכם.