מאיזה סכום משלמים מכס 2021? ואיך אפשר להיפטר מהתשלום?

בארץ כמו בשאר העולם, רבים נהנים מקניות באינטרנט. אתרי הקניות מספקים נוחות, היצע ומחירים טובים. אם חשקה נפשכם באיזה זוג נעליים אפנתיות או גאדג‘ט מדליק, תמיד תוכלו למצוא באלי אקספרס את מה שאתם מחפשים.

אבל אתם בוודאי מודעים לכך שישנם מקרים בהם הלקוחות נדרשים לשלם גם מכס לרשות המסים. הוצאה המטילה בספק את כדאיות הקנייה.

חוששים שהקנייה הזולה בסוף תעלה לכם ביוקר בגלל תוספת מסים בארץ? הרשו לנו לתת לכם את החדשות הטובות – לא תמיד צריך לשלם מכס. הרשו לנו להסביר לכם מתי צריך לשלם מכס ואיך אפשר להיפטר מהדרישה לתשלום מכס.

במאמר זה נסיר את כל הבלבול בנושא המכס והמסים החלים על קניות באתר אינטרנט בחו“ל.

מאיזה סכום משלמים מכס?

בקצרה, התשובה לשאלה מאיזה סכום משלמים מכס ביבוא אישי ב2021:

עד 75 $ אין שום מסים.

עד 500 דולר אין מכס, אך יש מע”מ.

כללים אלו אינם תקפים למוצרי אלכוהול וטבק.

מאיזה סכום משלמים מכס? עד 75 $ אין שום מסים.  עד 500 דולר אין מכס, אך יש מע”מ.

חשוב לציין שגם במקרים אלו ישנם אופנים שתיפטרו מהתשלום. אנחנו נראה בהמשך איך נפטרים מתשלום המכס.

ייבוא אישי (רכישות מאתרי אינטרנט בחו“ל לשימוש עצמי) עד לסכום של 75$ אינו חייב בשום מס.
אלו הן כבר חדשות מעולות מכיוון שחלק גדול מאוד מהרכישות נכנסות תחת קטגוריה זו. אם סכום המוצר נמוך מ 75 דולר אתם יכולים לרכוש אותו ללא שום חשש מתשלומי מס.

כאשר מדובר ברכישות בסכומים הגדולים מ 75 דולר תאלצו לשלם עליהם מע“מ, אך כל עוד הסכום נמוך מ500 דולר לא תידרשו לשלם מכס.
שימו לב שאותו הפטור ממכס אינו תקף לגבי מוצרי אלכוהול וטבק, עליהם תמיד חל מכס ומס קנייה.

כמה מיסים משלמים לחבילה מעל 75$?

מכס הוא אינו המס היחידי החל על ייבוא מוצרים מחו“ל. למעשה קיימים 3 סוגים מסים: מכס, מס ערך מוסף ומס קנייה. ולצד המסים ישנן גם עמלות. בואו נבין את מבנה העלויות.

תוכלו לבדוק כמה מיסים תשלמו על החבילה שלכם במחשבון המכס של רשות המיסים. הסכום במחשבון לא כולל עמלות שעלולות לגבות חברת הדואר/הבלדרות (מובא בהמשך הכתבה)

75 – 500 דולר

  • מע“מ – המס הקבוע במדינה על מוצרי צריכה. שיעור המע“מ בישראל הוא 17%.

מעל 500 דולר

  • מכס – מכס הוא מס על סחורות ושירותים מיובאים. מס זה נועד על מנת לייצר הכנסות למדינה וגם להפחית את כמויות הייבוא. ממשלות משתמשות בו על מנת להגן על ייצור מקומי.
  • מס קנייה – זהו מס עקיף (מס על צריכה). שיטת מיסוי נוספת שהונהגה בישראל החל משנת 1952. השיטה מעניקה לשר האוצר סמכויות מיסוי על מוצרים מסוימים.

עמלות – אחרי שהחבילה נעצרה במכס, ישנן גם עמלות שונות עבור שירות השחרור ממכס. עמלות של רשות המכס, ועמלות של חברות הבלדרות עבור שירותיהן . לפעמים זה נעשה באמצעות רשות הדואר או חברות בלדרות אחרות, לכל חברה יש את העמלות שלה ויש לשקול זאת בעת בחירת סוג המשלוח.

כאשר סכום הקניה הוא 500 דולר ומעלה אתם תידרשו לשלם מכס ומע“מ. אם מס קנייה חל על סוג המוצר שקניתם, תצטרכו לשלם גם אותו כאשר סכום הרכישה הוא 500 דולר ומעלה. שימו לב לפרט חשוב, אם על המוצר חל מס קנייה, המע“מ מחושב על פי עלות המוצר הכוללת את מס הקנייה!

אם יש לכם ספקות לגבי מס הקנייה, תוכלו לבדוק באתר רשות המסים האם המוצר שלכם חייב במס קנייה. את הבדיקה תוכלו לעשות בקישור זה,או במחשבון המכס של רשות המיסים. אנו יכולים כבר לספר לכם את החדשות הטובות כי טלפונים סלולריים, פריט פופולרי, פטורים ממס קנייה.

האם מחיר המשלוח נלקח בחשבון בעת חישוב המכס והמע"מ? כן ולא. החישוב האם החבילה חייבת במכס, מחושב ללא ערך המשלוח. אך במידה והתחייבתם במע"מ או מכס על המוצר, תתחייבו לשלם גם על המשלוח.

חתול בחבילה
לחלק מהמוצרים צריך אישור מיוחד ביבוא, תוכלו לראות גם את זה במחשבון המכס של רשות המיסים

כך תיפטרו מתשלום המכס

האם ישנה דרך להפחית תשלומי המסים או להימנע מהם, גם כשערך החבילה גבוה מ75$? התשובה היא כן, ישנם כמה צעדים שבהם תוכלו לנקוט על מנת להבטיח התנהלות נכונה:

  1. ברכישה באתר זיפי: אתם יכולים להיות רגועים עם תכנית מגן מכס. האתר מזכה אתכם בסכום המכס ששילמתם על החבילה.
    ברכישה באלי אקספרס, באיביי ועוד: ברכישה באלי אקספרס ואיביי, תוכלו להשתמש בזיפי כגורם מתווך. פשוט מעתיקים את הקישור למוצר שמצאתם בעלי אקספרס או איביי, ומזינים אותו בשורת החיפוש בזיפי.
    המחיר בזיפי יהיה גבוה יותר מהמחיר באתר המקורי, אך זה יחסוך לכם את ההפתעות של עמלות השחרור של החבילה. תוכלו לראות עוד על זיפי בעמוד הזה.
    ברכשיה באמזון: המכס מחושב ונגבה ממכם כבר בחשבונית הקנייה, כך לא יהיו לכם הפתעות.
  2. פיצול הקנייה לשתי רכישות קטנות שמחירן הוא פחות מ 75 דולר. אם אופי המוצר מאפשר את חלוקתו לשתי חבילות שונות, תוכלו לתאם עם הספק שני רכישות נפרדות וכך לחסוך את תשלומי המסים.
    היו יצירתיים: לדוגמה ברכישת שעון יד תוכלו לבקש מהמוכר למכור את השעון והרצועות בנפרד.
    שימו לב שיש לבצע את הקניות והמשלוחים בהפרש של כמה ימים. שתי חבילות הנשלחות מאותו הספק בטווח זמן של 72 שעות נחשבות לאותו המשלוח לצורך חישוב המסים.

כדאי לדעת שבמקרה של הצהרת ערך כוזבת, רשות המיסים יכולה להחרים את המוצר או לקנוס את מזמין החבילה כמובא כאן

שחרור מטען מהמכס – כיצד תדעו האם המטען נעצר במכס?

ניתן בקלות לבדוק את הסטטוס באתר רשות המסים – היכנסו לקישור זה והכניסו את פרטי המטען בשביל לבדוק זאת.

איך משחררים מטען מהמכס? בדרך כלל חברת השילוח מטפלת בשחרור, אלא אם כן מבקשים אחרת.
כאשר ערך הטובין אינו עולה על 1000 דולר, ואינו דורש אישור חוקיות הייבוא מטעם הרשות המוסמכת – הפרוצדורה היא מהירה ומדובר בתהליך אוטומטי המתבצע באמצעות שירותי עמילות המכס של דואר ישראל. במקרה זה הנמען יקבל הודעה על גובה המיסוי ופירוט המסים והאגרות הנדרשות.
רשות הדואר אינה האפשרות היחידה, אם המשלוח נעשה על ידי חברת בלדרות הם יטפלו בהליכי השחרור. יש לציין שחברות הבלדרות בדרך כלל גובות עמלות גבוהות יותר.

יש לכם עוד שאלות? אפשר לשאול בתגובות.

כתיבת תגובה